Müügi- ja tellimistingimused

Üldised tellimistingimused kehtivad Elamise Kergus OÜ (edaspidi nimetatud Elamise Kergus) e-poes www.elamisekergus.ee (edaspidi nimetatud E-pood) asuvate toodete tellimiskeskkonna vahendusel tellimisel tekkivate õigussuhete kohta.

Lisaks käesolevatele üldistele tellimistingimustele reguleerivad Tellija ja Elamise Kerguse vahelisi suhteid Eesti Vabariigis kehtivad õigusnormid ning Elamise Kerguse klientide isikuandmete töötlemise kord (privaatsustingimused), saadaval www.elamisekergus.ee/privaatsus.

Käesolevate üldiste tellimistingimuste, privaatsustingimuste ning kehtivate e-poe toodete hinnakirjaga on võimalik tutvuda Elamise Kerguse kodulehel.

Toodete tellimise kord

Toodete tellimiseks ei pea Tellija registreerima end Elamise Kerguse e-poe kasutajaks. Tellija valib soovitud toote(d), määrab iga toote koguse, toodete eest tasumise ning kohaletoimetamise viisi. Enne tellimuse lõplikku kinnitamist on Tellijal võimalik tellimus üle vaadata ning seda muuta.

E-poes on tooted müügil kas kohe laos olevana (toote juures kuvatakse laoseisu) või järeltellimisel. Järeltellimisel olevad tooted ei ole hetkel Elamise Kerguse laos, vaid tellitakse järgmise regulaarse kaubatarnega.

Kõik e-poes näidatud toodete hinnad sisaldavad käibemaksu. Tellitud toodete hinnale lisandub toodete kohaletoimetamise tasu vastavalt Tellija poolt valitud kohaletoimetamise viisile.

Tellija poolt kinnitatud tellimuse eest on Elamise Kergusele võimalik tasuda Maksekeskuse lingi abil, Stripe krediitkaardi / välispanga kaardi vormi abil, Apple Pay / Google Pay vahendusel või pangaülekandega.

Läbi Maksekeskuse on võimalik kasutada pangalinki järgmistes Eesti pankades: Swedbank, SEB, Luminor, LHV, Coop Pank, Citadele (maksete algatamise teenusega), Pocopay.

Elamise Kergus on isikuandmete vastutav töötleja, kes edastab maksete teostamiseks vajalikud isikuandmed volitatud töötleja Maksekeskus AS-ile.

Välispangast ülekandega tasudes tuleb sellest teavitada pärast tellimuse tegemist ka meiliaadressile info@elamisekergus.ee. Tehingud arveldatakse eurodes. Tellija ja Elamise Kerguse vaheline leping loetakse sõlmituks pärast seda kui Tellija on tellimuse kinnitanud ja Elamise Kergus on edastanud Tellijale tellimuse kinnituse. Tellimus jõustub Elamise Kerguse poolt Tellijale toodete välja saatmisega.

Toodete kohaletoimetamine

Tellitud tooted toimetab Elamise Kergus Tellijale vastavalt Tellija poolt tellimuse esitamisel valitud viisile kas DPD, Itella SmartPOSTi, Omniva pakiautomaadi, DPD kulleri või Smartkulleri abil. Samuti võib Tellija kaubale ise järele tulla E-R kl 9-17 Elamise Kerguse elustiilipoodi aadressil Paadi tee 3 – 327, Viimsi, 74001 (Viimsi Äritare).

Juhul kui Tellija tellimuses on järeltellimusel olevaid tooteid, toimetab Elamise Kergus tellitud tooted kohale ühe saadetisena, oodates ära järeltellitud kaupade saabumise lattu.

Kohaletoimetamise viisi valib Tellija tellimuse vormistamisel. Kohaletoimetamise hinnad on fikseeritud hinnakirjas, mis on Tellijale nähtav ka tellimuse vormistamisel.

Kohaletoimetamise hinnad:

Omniva pakiautomaat – 2,99€

DPD pakiautomaat & pickup – 2,99€

Smartposti pakiautomaat – 2,95€

Smartkuller – 6,40€

DPD kuller – 6,40€

Ise on võimalik tellimusele järele tulla E-R kl 9-17 Elamise Kerguse elustiilipoodi aadressil Paadi tee 3 – 327, Viimsi, 74001 (Viimsi Äritare).

Üle 90€ tellimused toimetame kliendi valitud pakiautomaati tasuta.

Kohaletoimetamise hind:

Läti – Venipak kuller 8,40€

Leedu – Venipak kuller 9,60€.

Kogu ülejäänud Euroopa – 25€.

Juhul kui soovite tellida ükskõik millisesse teise riiki üle maailma, palun kirjutage oma soovist info@elamisekergus.ee. Täpsustame transpordi hinna enne tellimuse esitamist.

Toodete kohaletoimetamise aeg

Tooted toimetatakse Tellijani üldjuhul 2-4 tööpäeva jooksul. Juhul kui kohaletoimetamisel esineb viivitusi, võetakse Tellijaga esimesel võimalusel ühendust.

SmartPOST: 

Tellimuse pakiautomaati saabumisel saadetakse Tellija mobiilile ja e-posti aadressile sõnum, mis sisaldab pakiautomaadi asukohta, lahtiolekuaegasid ja personaalset uksekoodi. Koodi sisestamisel pakiautomaadi puutetundlikule ekraanile avaneb pakiautomaadi uks ning Tellija saab paki kätte.

Saadetisi hoiustatakse tasuta SmartPOSTi pakiautomaadis 7 kalendripäeva, alates sõnumi saatmisest Tellija mobiilile ja/või e-posti aadressile. Saaja soovil on võimalik 7 päevast hoiutähtaega pikendada veel 7 päeva võrra, mis on saajale tasuta.

DPD / Omniva:

Peale teavitava SMS-i saamist saab Tellija sisestada SMS-iga saadud uksekoodi pakiautomaadi puutetundlikule ekraanile ning võtta paki avanenud pakiautomaadi uksest.
Paki saabumisest teavitava SMS-i saatmise järel hoiustatakse saadetist pakiautomaadis 7 päeva.

Smartkuller:

Klient saab valida paki kättesaamiseks sobiva ajavahemiku (9.00-17.00, 17.00-21.00 või terve päev) ja tellida kauba tööle või koju. Kliendile saadetakse paki kättetoimetamise päeva hommikul info paki saabumise kohta SMS-teatega. Kuller helistab kliendile enne paki kohale toimetamist. Kui esimesel korral ei õnnestu pakki kliendile üle anda, lepib kuller vajadusel kokku teise aja. Vastavalt kliendi soovile on võimalus pakk suunata lisatasuta ümber ka sobivasse pakiautomaati.

Tarbija õigus tellimusest taganeda

Tarbijast Tellijal (edaspidi nimetatud Tarbija) on õigus toodete tellimusest põhjust avaldamata taganeda toodete kätte saamisele järgneva 14 kalendripäeva jooksul, kuid ainult juhul kui toode on avamata kujul. Tellimuse tühistamiseks tuleb Tellijal võtta Elamise Kergusega ühendust telefonil +372 5290139 või saata vastavasisuline e-kiri aadressile info@elamisekergus.ee.

Juhul kui Tarbija taganeb tellimusest, siis kohustub Tarbija tagastama kasutamata ning kahjustamata tooted viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul taganemisoovi esitamisest. Tarbija peab tagastama tooted pakiautomaadi vahendusel.

SmartPOSTi pakiautomaadi vahendusel tellitud kauba tagastamine:

Saajal on võimalus internetipoest tellitud kaup pakiautomaadiga 14 päeva jooksul saatjale tagastada. Saadetise saab tagastada sama uksekoodiga, mis kättesaamisel, Eestis asuvatest SmartPOSTi pakiautomaatidest. Samuti võib tellitud kauba tagastada SmartPOSTi erakliendi tingimuste ja hinnakirja järgselt.

DPD / Omniva pakiautomaadi vahendusel tellitud kauba tagastamine:

Tellija tagastab tellitud kauba pakiautomaadi vahendusel Elamise Kergusele vastavalt DPD või Omniva erakliendi tingimuste ja hinnakirja järgselt.

Mõlema tagastusviisi puhul kannab Tarbija tellimusest taganemisel toodete tagastamise kulud. Kui Tarbija kasutab tagastamiseks SmartPOSTi uksekoodi, siis sellisel viisil tagastatud tellimuse saatmiskulu tasaarveldatakse maha Tarbijale tagastatavast tellimuse summast. 

Elamise Kergus tagastab Tarbijale tagastatud toodete eest tasutud summa ja kohaletoimetamise tasu ulatuses, mis vastab Tellija poolt tasutud summale, kuid mitte rohkem kui soodsaim piirkonnas kohaletoimetamiseks valitud transpordiviisi hind. Juhul kui Tarbija tagastab tellitud tooted osaliselt, siis Elamise Kergus tagastab kohaletoimetamiskulud proportsionaalselt tellitud toodete arvuga. Elamise Kergus tagastab raha hiljemalt 14 kalendripäeva jooksul taganemisteate saamisest arvates, kuid mitte varem kui 3 tööpäeva jooksul Tellija poolt tagastatud toodete kättesaamisest. Elamise Kergus tagastab Tarbijale saatmise kulud täies ulatuses juhul kui taganemise põhjuseks on puudustega või vale toode.

Juhul, kui Tellija poolt tagastatud toode on kasutatud, siis on Elamise Kergusel õigus nõuda kahju hüvitamist toote müügihinna ulatuses. Nimetatud summa arvatakse maha Tellijale tagastatavast summast.

Tellija õigused

Tellijal on õigus tellida tooteid e-poest Elamise Kerguse poolt sätestatud hinnaga ja fikseeritud tingimustel. Tellijale saadetav toode peab olema korrektne ja komplektne ning vastama Elamise Kerguse poolt fikseeritud tingimustele.

Puuduse esinemise korral asendatakse toode sama tootega, välja arvatud juhul kui vastavat toodet ei ole enam müügil. Kui vastavat toodet ei ole enam müügil, siis Tellija valikul toode asendatakse või müügileping lõpetatakse ja tagastatakse Tellijale toote maksumus. Tellijal on õigus toote lepingutingimustele mittevastavuse korral tugineda seaduses sätestatud õiguskaitsevahenditele.

Tellija kohustused

Tellimuse vormistamisel on Tellija kohustatud esitama tellimuse teostamiseks vajalikud andmed: ees- ja perekonnanimi,  kontakttelefon ning võimalusel e-posti aadress.

Juhul, kui Tellija ja toote saaja on erinevad, peab Tellija esitama andmed ka saaja kohta. Kui Tellija esitatud andmed on vigased ja/või mittetäielikud, ei garanteeri Elamise Kergus tellimuse nõuetekohast täitmist. Võimaluse korral võtab Elamise Kergus Tellijaga ühendust, et täpsustada vigaseid või mittetäielikke andmeid.

Tellimuse vormistamisel kinnitab Tellija, et on nõus käesolevates üldistes tellimistingimustes sätestatud tingimustega ning kohustub neid täitma.

Elamise Kerguse õigused

Elamise Kergusel on õigus muuta käesolevaid üldiseid tellimistingimusi ilma ette teatamata, avaldades uued kehtivad tingimused internetikeskkonnas. Elamise Kergusel on õigus igal ajal ette teatamata muuta e-poe hinnakirja avaldades uue hinnakirja internetikeskkonnas. Elamise Kergusel on õigus tellimuse aktsepteerimisest või täitmisest loobuda, näiteks juhul kui hinnakirjas on avaldatud ekslikult vale hind.

Elamise Kerguse kohustused

Elamise Kergus kohustub Tellijani toimetama korrektsed ja komplektsed toote(d) ning vastu võtma ja dokumenteerima kõik Tellija pretensioonid. Elamise Kergus kohustub Tellija pretensiooni lahendama 7 tööpäeva jooksul juhul kui pretensiooni põhjused on Tellijast mittesõltuvad. Juhul kui pretensiooni põhjus on Tellija põhjustatud, peab Tellija selle koheselt kõrvaldama. Elamise Kergus kohustub välja vahetama toodete praakeksemplarid.

Kõik pooltevahelised vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui kokkuleppele ei jõuta ja Tellija soovib jätkata kaebuse esitamisega, siis on Tellijal õigus pöörduda Tarbijakaitseameti Tarbijavaidluste komisjoni poole aadressil Rahukohtu 2, Tallinn 10130 või veebiaadressil www.komisjon.ee. Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada tarbija ja ettevõtja vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi, mida pooled ei ole suutnud lahendada kokkuleppe teel. Kaebuse läbivaatamine komisjonis on pooltele tasuta.

Küsimuste tekkimisel helistage tööpäeviti kella 9-17 telefonil +372 5290139 või kirjutage e-posti aadressil info@elamisekergus.ee.