Müügi- ja tellimistingimused
Üldised tellimistingimused kehtivad Elamise Kergus OÜ (edaspidi nimetatud Elamise Kergus) e-poes www.elamisekergus.ee (edaspidi nimetatud E-pood) asuvate toodete tellimiskeskkonna vahendusel tellimisel tekkivate õigussuhete kohta.
Lisaks käesolevatele üldistele tellimistingimustele reguleerivad Tellija ja Elamise Kerguse vahelisi suhteid Eesti Vabariigis kehtivad õigusnormid ning Elamise Kerguse klientide isikuandmete töötlemise kord (privaatsustingimused), saadaval www.elamisekergus.ee/privaatsus.
Käesolevate üldiste tellimistingimuste, privaatsustingimuste ning kehtivate e-poe toodete hinnakirjaga on võimalik tutvuda Elamise Kerguse kodulehel.
Toodete tellimise kord
Toodete tellimiseks ei pea Tellija registreerima end Elamise Kerguse e-poe kasutajaks. Tellija valib soovitud toote(d), määrab iga toote koguse, toodete eest tasumise ning kohaletoimetamise viisi. Enne tellimuse lõplikku kinnitamist on Tellijal võimalik tellimus üle vaadata ning seda muuta.
E-poe kasutajaks registreerudes rakendub tavahindadele püsikliendisoodustus -5% (v.a. allahinnatud või kampaaniatooted). Soodustuse saamiseks tuleb ost vormistada registreeritud kasutajakonto alt.
E-poes on tooted müügil kas kohe laos olevana (toote juures kuvatakse laoseisu), järeltellimisel või püsitellimusena.
Järeltellimisel olevad tooted ei ole hetkel Elamise Kerguse laos, vaid tellitakse järgmise regulaarse kaubatarnega.
Püsitellimus on mugav võimalus tellida endale teatud aja tagant korduvalt sama kogus valitud tooteid. Püsitellimus vormistatakse ühekordselt ning see täidetakse automaatselt E-poe pidaja poolt kindlaks määratud aja tagant. Püsitellimuse eest tasumiseks on vaja kassas sisestada oma pangakaardi andmed, et edaspidi saaks raha püsitellimuse eest kindla perioodi tagant kaardilt automaatselt maha minna. Toodete maksumusele lisandub iga kord ka transpordikulu, kusjuures transpordi sihtkoht jääb samaks, mis esialgselt on valitud. Püsitellimust on võimalik igal ajal muuta või lõpetada (v.a. esimese kahe täitmiskorra ajal).
Kõik e-poes näidatud toodete hinnad sisaldavad käibemaksu. Tellitud toodete hinnale lisandub toodete kohaletoimetamise tasu vastavalt Tellija poolt valitud kohaletoimetamise viisile.
Tellija poolt kinnitatud tellimuse eest on Elamise Kergusele võimalik tasuda Montonio Finance maksete algatamise teenuse abil, Stripe krediitkaardi / välispanga kaardi vormi abil, Apple Pay / Google Pay vahendusel, pangaülekandega või erinevate maksa hiljem lahendustega.
Läbi Montonio on võimalik kasutada pangalinki järgmistes pankades:
- Eesti pangad: Swedbank, SEB, Luminor, LHV, Coop Pank, Citadele, Revolut.
- Läti pangad: Swedbank, SEB, Luminor, Citadele, Revolut.
- Leedu pangad: Swedbank, SEB, Luminor, Šiauliu Bankas, Medicinos Bankas, Citadele, Revolut.
- Soome pangad: Nordea, Danske Bank, OP, Handelsbanken, S-Pankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Säästopankki, Ålandsbanken.
Elamise Kergus on isikuandmete vastutav töötleja, kes edastab maksete teostamiseks vajalikud isikuandmed volitatud töötleja Montonio Finance’ile.
Välispanga maksekaardiga tasudes on võimalik kasutada Stripe makselahendust, kus kassas olevatele väljadele tuleb sisestada kaardi andmed. Makse teostatakse läbi turvalise SSL Secure Payment maksevärava.
Juhul kui klient soovib tellimuse eest tasuda pangaülekandega välismaalt (oma kodupanga või nt Wise kaudu), võib makse laekumine olevalt riigist võtta mitu päeva aega. Sellisel juhul tuleb sellest pärast tellimuse tegemist teavitada ka meiliaadressile info@elamisekergus.ee.
Maksa hiljem lahendusi vahendab Montonio Finance. Klient saab valida kolme võimaluse vahel – maksa hiljem, maksa 2 osas või maksa 3 osas. Kõikide nimetatud viiside puhul on osamaksed kliendi jaoks ilma lisatasude, intresside ja peidetud kuludeta.
Tehingud arveldatakse eurodes. Tellija ja Elamise Kerguse vaheline leping loetakse sõlmituks pärast seda kui Tellija on tellimuse kinnitanud ja Elamise Kergus on edastanud Tellijale tellimuse kinnituse. Tellimus jõustub Elamise Kerguse poolt Tellijale toodete välja saatmisega.
Toodete kohaletoimetamine
Tellitud tooted toimetab Elamise Kergus Tellijale vastavalt Tellija poolt tellimuse esitamisel valitud viisile kas DPD, Itella SmartPOSTi, Omniva pakiautomaadi, Omniva kulleri või DPD kulleri abil.
Juhul kui Tellija tellimuses on järeltellimusel olevaid tooteid, toimetab Elamise Kergus tellitud tooted kohale ühe saadetisena, oodates ära järeltellitud kaupade saabumise lattu.
Kohaletoimetamise viisi valib Tellija tellimuse vormistamisel. Kohaletoimetamise hinnad on fikseeritud hinnakirjas, mis on Tellijale nähtav ka tellimuse vormistamisel.
Kohaletoimetamise hinnad:
Omniva, DPD ja Itella pakiautomaat – 2,90€
DPD kuller – 10,50€
Omniva kuller – 7,50€
Üle 119€ tellimused toimetame kliendi valitud pakiautomaati tasuta.
Kohaletoimetamise hind väljaspool Eestit:
Läti – Venipak kuller 8,40€
Leedu – Venipak kuller 9,60€.
Kogu ülejäänud Euroopa – 35€.
Juhul kui soovite tellida ükskõik millisesse teise riiki üle maailma, palun kirjutage oma soovist info@elamisekergus.ee. Täpsustame transpordi hinna enne tellimuse esitamist.
Toodete kohaletoimetamise aeg
Tooted toimetatakse Tellijani üldjuhul 2-4 tööpäeva jooksul. Juhul kui kohaletoimetamisel esineb viivitusi, võetakse Tellijaga esimesel võimalusel ühendust.
Itella Smartpost:
Tellimuse pakiautomaati saabumisel saadetakse Tellija mobiilile ja e-posti aadressile sõnum, mis sisaldab pakiautomaadi asukohta, lahtiolekuaegasid ja personaalset uksekoodi. Koodi sisestamisel pakiautomaadi puutetundlikule ekraanile avaneb pakiautomaadi uks ning Tellija saab paki kätte.
Saadetisi hoiustatakse tasuta Smartposti pakiautomaadis 7 kalendripäeva, alates sõnumi saatmisest Tellija mobiilile ja/või e-posti aadressile. Saaja soovil on võimalik 7 päevast hoiutähtaega pikendada veel 7 päeva võrra, mis on saajale tasuta.
DPD / Omniva:
Peale teavitava SMS-i saamist saab Tellija sisestada SMS-iga saadud uksekoodi pakiautomaadi puutetundlikule ekraanile ning võtta paki avanenud pakiautomaadi uksest.
Paki saabumisest teavitava SMS-i saatmise järel hoiustatakse saadetist pakiautomaadis 7 päeva.
Tarbija õigus tellimusest taganeda
Tarbijast Tellijal (edaspidi nimetatud Tarbija) on õigus toodete tellimusest põhjust avaldamata taganeda toodete kätte saamisele järgneva 14 kalendripäeva jooksul, kuid ainult juhul kui toode on avamata kujul. Tellimuse tühistamiseks tuleb Tellijal võtta Elamise Kergusega ühendust telefonil +372 5290139 või saata vastavasisuline e-kiri aadressile info@elamisekergus.ee.
Juhul kui Tarbija taganeb tellimusest, siis kohustub Tarbija tagastama kasutamata ning kahjustamata tooted viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul taganemisoovi esitamisest. Tarbija peab tagastama tooted pakiautomaadi vahendusel.
Itella pakiautomaadi vahendusel tellitud kauba tagastamine:
Saadetise saab tagastada sama uksekoodiga, millega pakk kätte saadi, Eestis asuvatest Itella pakiautomaatidest. Samuti võib tellitud kauba tagastada Itella erakliendi tingimuste ja hinnakirja järgselt.
- Kui pakk saabus sinisesse pakiautomaati, saab paki tagastada sama uksekoodiga mis iganes sinisest pakiautomaadist üle Eesti. Sinisesse automaati saabunud pakki saab tagastada ka valgest pakiautomaadist vormistades tagastuse my.smartpost.ee iseteeninduskeskkonnas saadetise numbri (triipkoodi) alusel.
- Kui pakk saabus valgesse pakiautomaati või pakipunkti, siis saab tagastuse vormistada vaid my.smartpost.ee iseteeninduskeskkonna saadetise numbri (triipkoodi) alusel, valida saab tagastamise nii valgest kui sinisest pakiautomaadist.
Omniva pakiautomaadi vahendusel tellitud kauba tagastamine:
Tellija tagastab tellitud kauba pakiautomaadi vahendusel Elamise Kergusele vastavalt Omniva erakliendi tingimuste ja hinnakirja järgselt või kasutades paki väljavõtmise sõnumis olnud tagastuskoodi.
DPD pakiautomaadi või kulleri vahendusel tellitud kauba tagastamine:
Tellija tagastab tellitud kauba pakiautomaadi vahendusel Elamise Kergusele kasutades selleks pärast pakisõnumit saabunud tagastussõnumis olnud uksekoodi. Tagastamise uksekood kehtib 14 päeva. Kullerteenusega tellitud pakki saab tagastada ainult pakiautomaadi vahendusel.
Kõikide tagastusviiside puhul kannab Tarbija tellimusest taganemisel või tellimuses olnud toodete tagastamisel toodete tagastamise kulud. Kui Tarbija kasutab tagastamiseks Itella, DPD või Omniva uksekoodi, siis sellisel viisil tagastatud tellimuse saatmiskulu tasaarveldatakse maha Tarbijale tagastatavast tellimuse summast.
Elamise Kergus tagastab Tarbijale tagastatud toodete eest tasutud summa ja kohaletoimetamise tasu ulatuses, mis vastab Tellija poolt tasutud summale, kuid mitte rohkem kui soodsaim piirkonnas kohaletoimetamiseks valitud transpordiviisi hind. Juhul kui Tarbija tagastab tellitud tooted osaliselt, siis kohaletoimetamiskulusid ei tagastata. Elamise Kergus tagastab raha hiljemalt 14 kalendripäeva jooksul taganemisteate saamisest arvates, kuid mitte varem kui 3 tööpäeva jooksul Tellija poolt tagastatud toodete kättesaamisest. Elamise Kergus tagastab Tarbijale saatmise kulud täies ulatuses juhul kui taganemise põhjuseks on puudustega või vale toode.
Juhul, kui Tellija poolt tagastatud toode on kasutatud, siis on Elamise Kergusel õigus nõuda kahju hüvitamist toote müügihinna ulatuses. Nimetatud summa arvatakse maha Tellijale tagastatavast summast.
Tellija õigused
Tellijal on õigus tellida tooteid e-poest Elamise Kerguse poolt sätestatud hinnaga ja fikseeritud tingimustel. Tellijale saadetav toode peab olema korrektne ja komplektne ning vastama Elamise Kerguse poolt fikseeritud tingimustele.
Puuduse esinemise korral asendatakse toode sama tootega, välja arvatud juhul kui vastavat toodet ei ole enam müügil. Kui vastavat toodet ei ole enam müügil, siis Tellija valikul toode asendatakse või müügileping lõpetatakse ja tagastatakse Tellijale toote maksumus. Tellijal on õigus toote lepingutingimustele mittevastavuse korral tugineda seaduses sätestatud õiguskaitsevahenditele.
Tellija kohustused
Tellimuse vormistamisel on Tellija kohustatud esitama tellimuse teostamiseks vajalikud andmed: ees- ja perekonnanimi, kontakttelefon ning võimalusel e-posti aadress.
Juhul, kui Tellija ja toote saaja on erinevad, peab Tellija esitama andmed ka saaja kohta. Kui Tellija esitatud andmed on vigased ja/või mittetäielikud, ei garanteeri Elamise Kergus tellimuse nõuetekohast täitmist. Võimaluse korral võtab Elamise Kergus Tellijaga ühendust, et täpsustada vigaseid või mittetäielikke andmeid.
Tellimuse vormistamisel kinnitab Tellija, et on nõus käesolevates üldistes tellimistingimustes sätestatud tingimustega ning kohustub neid täitma.
Elamise Kerguse õigused
Elamise Kergusel on õigus muuta käesolevaid üldiseid tellimistingimusi ilma ette teatamata, avaldades uued kehtivad tingimused internetikeskkonnas. Elamise Kergusel on õigus igal ajal ette teatamata muuta e-poe hinnakirja avaldades uue hinnakirja internetikeskkonnas. Elamise Kergusel on õigus tellimuse aktsepteerimisest või täitmisest loobuda, näiteks juhul kui hinnakirjas on avaldatud ekslikult vale hind.
Elamise Kerguse kohustused
Elamise Kergus kohustub Tellijani toimetama korrektsed ja komplektsed toote(d) ning vastu võtma ja dokumenteerima kõik Tellija pretensioonid. Elamise Kergus kohustub Tellija pretensiooni lahendama 7 tööpäeva jooksul juhul kui pretensiooni põhjused on Tellijast mittesõltuvad. Juhul kui pretensiooni põhjus on Tellija põhjustatud, peab Tellija selle koheselt kõrvaldama. Elamise Kergus kohustub välja vahetama toodete praakeksemplarid.
Kõik pooltevahelised vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui kokkuleppele ei jõuta ja Tellija soovib jätkata kaebuse esitamisega, siis on Tellijal õigus pöörduda Tarbijakaitseameti Tarbijavaidluste komisjoni poole aadressil Rahukohtu 2, Tallinn 10130 või veebiaadressil www.komisjon.ee. Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada tarbija ja ettevõtja vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi, mida pooled ei ole suutnud lahendada kokkuleppe teel. Kaebuse läbivaatamine komisjonis on pooltele tasuta.
Küsimuste tekkimisel helistage tööpäeviti kella 9-17 telefonil +372 5290139 või kirjutage e-posti aadressil info@elamisekergus.ee.